måndag 15 juni 2009

mitt tillstånd

Rösten börjar komma tillbaka nu. I söndags när jag vaknade hade jag ingen röst alls - en lugn och skön dag tyckte Linda som varit min sambo i helgen ;-) För tillfället har jag så många blåsor i munnen så jag kan inte räkna så långt.... min näsa är så röd så jag ser ut som en alkis...när jag pratar låter det som jag druckit whiskey och rökt hela helgen....varifrån snoret kommer har jag ingen aning, men jag börjar bli orolig eftersom det kommer uppifrån.....känns som jag är i en glasskål hela tiden, då det är konstant lock i mina öron, jag går och gapar om vartannat, då släpper det för en liten stund iallafall....nu ska jag ta fram spottkoppen och gå och lägga mig. Känner mig som en tant på riktigt!
Sist en fråga till Björtan; var du tvungen att ta med dig alla 15 nässprayen till Australien. Här hemma kryllar det annars av dessa flaskor,

tror att min käre man sprayar lite i onödan ibland...men ärligt Björn, var har du gömt dom, jag behöver nu!!!

4 kommentarer:

  1. Du är välkommen när som till Norrelid (ett äldreboende) så ska vi ta hand om dig!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Tycker synd om dej! Snora lugnt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Asså, nu tar vi re lite vacket hær va! Jag tog ju bara med mig två sorter. Nasin och Nasoil. Det ær jag før øvrigt mycket tacksam før. Jag ær FØRKYLD! Hur fan kan bli det i 30 graders fuktelænde ær en helt berættigad fråga. Jo man jobbar ute tills man ær så bløt som bara ær møjligt, sedan går man in i en sval båt. Nær man varit inne ett tag så sætter man sig ner med en iskall overall som sakta smetas in mot ryggen. Efter en kvart eller två så går man ut igen osså børjar det om.
    Men jag lider med dig. Åk och køp nytt!! Atchiii, ursækta. Ska bara snyta mig.. Så, PUSS snørp.

    SvaraRadera
  4. Oj, det låter ju som en riktig kill-förkylning!

    SvaraRadera