lördag 6 juni 2009

Melodiöst

Min käre man är ju inte speciellt förtjust i min musikstil, det har vi tyvärr inte gemensamt, så med honom får jag nog aldrig uppleva någon rockkonsert eller vad säger du Björtan....hade varit kul om du ville hånka någongång :-) Han tycker mest det är oljud som låter skränit...Jag vill bara bevisa för Björn och för er andra som tycker likadant att hårdrock ofta ÄR melodiöst...iallafall det jag njuter av att lyssna på. Varsågoda och njut. Detta band sjöng Nationalsången på Sweden Rock tidigare idag, synd att man inte va där....
http://www.youtube.com/watch?v=oOCe2Y7iVF8
http://www.youtube.com/watch?v=_MbbMB6txMI
En kollega till min syster tyckte det va konstigt att vi gick på Hammerfalls konsert i Stockholm och i Örebro men inte i Kalmar och Sölvesborg...hmmm, ja jag har inget bra svar på det. Det är kanske resan dit som också är en liten kick.

Solen har skinit (konstig stavning...) här idag men det har blåst kallt. Jag snörade på mig löpdojjorna och tog mig runt slingan 3 gånger...puuuh det va jobbigt men gött såhär efteråt. Nu är det tillfixning sedan ska jag till Hässlegården på mat.

Jag är så glad att jag har så många underbara vänner som tänker på mig när jag är gräsänka, som bjuder på mat och fika eller bara trevliga pratstunder, jag är så glad att jag har er.
Hoppas grillningen blev till belåtenhet Tobbia!


Kram och pöss

3 kommentarer:

  1. Du har helt rätt i att hårdrock är melodiöst. Och SUPERBRA! Här har vi lyssnat på Ozzy mest hela dagen - grymt bra det med. Hoppas du har det gott hos din kärra syster och hennes familj.

    SvaraRadera
  2. Det spelar ingen roll va det ær før musik men man trøttnar om man hør samma grupp 24 / 7.
    Førut lyssnade du ju sønder Caj Karlsson.
    Men det ær som med trotsåldern, det går øver.

    SvaraRadera
  3. he he aldrig Björtan, aldrig, det är bara och vänja sig, jag blir bara mer och mer besatt...

    SvaraRadera