måndag 1 juni 2009

Förlåt Cornelis

hur kunde jag glömma dig ute inatt....min lilla älskling, ute alldeles själv en hel natt bland alla vilda djuren. Han sprang ut när jag släppte in Alice igår och jag sa ju till honom att det var sent ;-) sedan gick jag och la mig och jag somnar ju så fort huvudet landar på kudden så att Cornelis var ute var ett minne blott.....sorry. Imorse till frukost såg jag något vitt svepa förbi köksfönstret som inte hörde till den vanliga faunan....shit Cornelis. När han kom in så var han sjukt kelsjuk, tyvärr har jag inte så mkt tid på morgonen, han fick lite godis som plåster på såren.

På jobbet glömmer jag lite allt möjligt nu för tiden, skolsyster sa till mig att skicka en elev, javisst sa jag på väg till klassrummet, efter 30 sekunder när jag är framme vid klassrummet så har jag glömt bort det....jobbigt!!! Idag glömde jag låsa toadörren på jobbet...ha ha det hade varit grannt. Är det någon som har bra tips på att öva minnet, så mottages det väldigt gärna.

Förresten var jag på intervju idag på ett nytt jobb, var faktiskt inte nervös men jag blev nervös när dom ställde frågan - Vilka är dina bra egenskaper som lärare? Hmmmm, klurig fråga. Vet inte hur det gick, kändes ganska OK. Tydligen fanns det ett vik till på skolan i en 4-5:a, dom frågade om jag var intresserad av den oxå, JA sa jag. Dom skulle ha fler intervjuer denna veckan och nästa vecka skulle dom höra av sig till mig...spännande, hoppas!!

4 kommentarer:

  1. Hoppas hoppas hoppas!!!
    Stackars liten vilsen Cornelis... men du är en bra matte ;)

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för jobbet!! Tur att du kom ihåg att gå på intervjuen iaf...;)

    SvaraRadera
  3. Cornelis hade säkert en underbar natt ute. Spanade på brudar i sommarnatten... Hoppas nu att du får jobbet!!! Du är bäst!

    SvaraRadera
  4. Åh va spännande med ett eventuellt nytt jobb!

    SvaraRadera