måndag 15 juni 2009

Meningen med livet!

Idag var ju sista dagen på jobbet, fick 2 jättefina orkidér, som jag ska göra mitt bästa för att få dom att trivas här hos mig. Av två kollegor som jag har haft mycket "att göra med" angående lite "bökiga" barn fick jag även en bok med just titel "Meningen med livet". Dom kanske har sett på mig ibland att jag undrat....Mina kollegor skrev i boken att ibland handlar det bara om stå ut och överleva...ja så har det kännts vissa dagar på jobbet, inte bara för mig utan alla inblandade.
Följande citat i boken fastnade jag för:

Dröm som om du skulle leva för evigt.
Lev som om du skulle dö i dag.

James Deans ord. Hoppas han levde efter sina egna ord då han själv inte blev äldre än 24 tyvärr. (Fast det gjorde han nog om jag tänker efter)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar