tisdag 9 juni 2009

Irritation

Ja ibland är det mycket man kan bli irriterad över....men oftast är jag glad :-) Idag var det flera saker som bara gjorde mig förbannad:
1. stod i kön på Gina tricot, bakom mig står en tjej i 15-års ålder tillsammans med sin mamma och tuggade (kägglade) sitt tuggummi med öppen mun....suck. Detta är ett av dom västa ljuden jag vet - folk som inte kan äta med stängd mun.
2. På vägen hem körde jag ut på E22:an och där är det 110km/h men bilen framför mig hade bestämt sig för att söndagsköra lite lugnt och stilla i 70km/h....sedan var det den tidpunkten på dygnet när ALLA i hela Karlskrona ska hem så det var ju näst intill omöjligt att köra om MEN tillslut blev det en liten lucka och då smet jag ut precis som bilen bakom mig gjorde - det är ju en trafikfara med bilister som kör så mycket långsammare. När jag körde om tittade jag ju in i bilen såklart - en dam i 50 års åldern med ett stort leende på läpparna som inte alls fattade eller såg den långa kön efter henne...suck igen.
3. Till sist - nästan det jobbigaste av allt, det har blivit hack i min favvoskiva som jag lyssnar på i bilen...aj aj inte bra och självklart i den bästa låten, kanske för att jag spelar den heeela tiden - men jag tröttnar liksom inte ;-)

Men det är mycket härligt som hänt också, barnen i skolan är så mysiga - dom vill mest kramas eller så ritar dom så fina teckningar DÅ blir fröken Madde glad. Sista dagen imorrn, sedan lite avslut med kollegorna, sedan tack och hej dags för sommarlov!!!
Det här blir jag också glad av:

HA HA jag kunde faktiskt inte låta bli, puss på dig älskling!

2 kommentarer:

  1. Kul att bilden på mig kommer føre den dær långhårigas bild.
    Bara inte hans skor står innanfør dørren nær jag kommer hem :(

    SvaraRadera
  2. Jag blir irriterad bara jag läser ditt inlägg.. :) Jag blir vansinnigt frustrerad när jag hamnar bakom en söndagskörare hem från jobbet. Till jobbet har jag betydligt mer tålamod! Kram kram

    SvaraRadera