tisdag 19 maj 2009

Turbulent på Sjöbrisstigen...

ja det kan man lugnt kalla det. Kom hem tidigt från jobbet i tisdags, tänkte umgås med min man....Möttes av en sprallig Björn som hade fått samtal från Norge...han vill ju gärna jobba på båt där...och nu hade det nappat. Självklart blir man glad för jag vet att det är hans högsta önskan, han har ju bara gått och väntat på det här samtalet.

Tydligen så har inte norrmännen så bra framförhållning så dom vill att han börjar snart, typ om några dagar....huuugh. Där kom första chocken. Sedan blir jag borta lite längre förklarade Björn....Andra chocken, fast jag visste att den dagen det nappar i Norge så blir det längre än två veckor till sjöss. Uppsägningstid finns det något som heter oxå...en månad brukar det vara, tufft i detta läget...bara att ringa sin nuvarande chef...

Så ligger landet här, på söndag blir den stora avskedsdagen. Både Björn och Linda åker ifrån mig :C Känns konstigt att vara ifrån varandra längre än två veckor men vi har klarat det förut och även att det är jobbigt att vara själv så blir det mycket kvalitetstid när han väl är hemma. Det får bli till att måla många tavlor och lösa hängbiljett på mina vänner....


Min älskling o ja

Nu är det natti natti för mig, för jag ska ju tydligen jobba imorrn...ja jag är förbaskat irriterad över det! Nu hamnade detta inlägget lite konstigt, jag började nämligen skriva det i tisdags men skrev klart det idag torsdag.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt för er! Tufft med så kort med tid för att förbereda sig, dock! Men det kommer ni att fixa galant! Blir det tufft för din del, Madde - så vet du att du har goda vänner som alltid ställer upp... Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Gratta Björn! Förstår att han e glad! Och ni kommer att klara det! Men det är jobbigt oxå... Kram på er

    SvaraRadera