torsdag 7 maj 2009

Myskväll hos syrran

Vilken underbar kväll det var igår. Efter jobbet åkte jag till systeryster och i högsta hugg hade jag min gitarr...det skulle bli spela av på kvällen visste jag, jag var tokladdad. Jag råkade slinka förbi bolaget och köpa en flaska vin. Damen i kassan titta på mig och sa - leg, tack. Ja jättegärna sa jag :-) Hon tittade på leget och sa - ojdå, trodde du va 25. Efter det var leende ännu större, sådana komplimanger mottages gärna... Väl framme lagade vi kycklingspett och halomiost i ugnen..mumsfilibaba. Sedan duellerade vi i guitar hero, fasiken va kul det är. Kul att man kan spela mot varandra.

Maria o jag spelar, taget ur Samuels perspektiv
Sedan skulle barnen nattas, jag nattade Samuel och det är inte svårt att somna efter god mat och lite vin o en skön säng...men efter ca en kvart så kröp jag ur sängen gick upp för att ladda igång Hammerfallskivan på tv:n.
På lördag är det ju dags för Maria och mig att se dessa underbart bra människorna spela igen och vi behöver ju öva lite, man behöver alltid öva. Så igår tittade vi på en 1½ timme lång konsert med Hammerfall, så nu är vi på G.
Lite andra kort från kvällen...


Tagen på bar gärning, tufft när fotografen är överallt...

Sliten för att bara vara 25...

Puss & Kram


3 kommentarer:

  1. Vilken underbar komplimang! Det är bra att dom kollar leg på bolaget, för det är det enda stället man får känna sig som tjugo igen..;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, fast 25-åringar får väl handla!?!?
    Rocka fett i helgen min vän!

    SvaraRadera
  3. Ja precis...jag var inte helt med på den, hon kanske trodde jag va 19...;-) HA HA

    SvaraRadera