söndag 10 maj 2009

Flyt!

Thomas hade skrämt upp oss lite inför Örebroresan att det var ju SÅ HIMLA svårt att hitta in i Örebro, så vi skulle ta det jättelugnt. Min käre vän Jens ringde och tyckte vi skulle köpa en gps så att vi kom rätt.....Men oj oj oj vad bra det gick för oss, vi gled in i Örebro, svängde in på rätt gata på en gång och DÄR var hotellet, det kallar jag flyt. På vägen till hotellet körde vi förbi arenan där Hammerfall skulle spela, då insåg vi att det blir en perfekt promenad. Vi hann t.o.m. en lite runda på stan så Maria fick shoppa lite..;
Sedan checkade vi in och omvandlingen från softsyrrorna till rocksyrrorna kunde börja!
FÖRE och EFTER
FÖRE och EFTER
Sedan bar det av till konserten, vi stötte på några vilsna själar som inte riktigt hittade och vi hade lite svårt oxå o hitta kan jag erkänna, vi kom från fel håll kan man säga. Men med gemensamma krafter hittade vi rätt. När vi kom dit så hade första förbandet kört igång, det var tungt väldigt tungt så vi gick till baren istället. Alla framför mig visade leg så jag tog gladeligen upp mitt leg oxå men vakten skakade bara på huvudet och visade in oss....Konstigt häromdagen tvekade kassörskan på bolaget om jag verkligen va 20 och igår hade jag definitivt åldern inne...förvirrande. När det var Sabatons tur, så hade vi bestämt oss för att ge dem en chans, jag hade ju trots allt lyssnat lite på dom och börjat gilla dom...Men det var så tungt så att det var svårt att höra vad dom sjöng, men det var någon låt som jag kände igen iallafall.
Sedan stod han där, Joacim Cans, som jag hade längtat....kvällen var helt underbar. Vi hade toppenplatser, vi stod på tredje raden ungefär så vi såg riktigt bra!!! Kan inte beskriva kvällen på ett rättvist sätt känner jag för det var bara så bra helt enkelt. Jag är euforisk...denna känsla ska jag leva på länge nu! Maria - den 30/5 är dom i Kalmar....Är vi töntiga Thomas eller???
http://www.youtube.com/watch?v=0-5OfwhQ_zk Glory to the brave, från igår, varsågoda o njut!
Puss o kram

4 kommentarer:

  1. Coolt! Klart att ni ska till Kalmar på Springbreak ;o)

    SvaraRadera
  2. Fy jäklar vilka snygga rocksystrar (undrar om det inte finns en film som heter så?)!!

    SvaraRadera
  3. Hahaha vad ni ser städade ut på "före" bilden! I Kalmar ni kan få vip biljetter - ni känner väl Cans vid detta laget??? ;)

    SvaraRadera