måndag 25 januari 2010

För 650 spänn..

fick jag höra följande hos tandläkaren...
1. Du MÅSTE ta din tandtråd Madeleine.....jag vet jag vet, glömmer alltid bort det bara :C
2. Du MÅSTE skölja dina tänder med flour en gång om dagen....har iof flourtabletter hemma men dom glömmer jag ju oxå att ta :C
3. Det är viktigt att du använder din bettskena VARJE natt....jag vet jag vet men ibland vill man inte se ut som en boxare i munnen...man kanske vill prata lite med Björtan innan man somnar och man läspar grymt mycket med skenan inne kan jag lova.
4. Du måste borsta nogare här och här och här....det va sådanadär knepiga ställen som man måste vrida och vända hela sig för att komma åt.
5. Tänk på din mjölktand och va rädd om den, tappar du den blir det dyrt....Jo det är sant jag har en mjölktand men sedan är jag bara 18 oxå ;-)
6. Men i det stora hela tyckte han att jag va jätteduktigt på att borsta mina tänder och det får jag väl vara nöjd med.....



3 kommentarer:

  1. Känner igen mig... Snart är det min tur att gå till käftis. Men det är det värt.

    SvaraRadera