söndag 25 januari 2009

Winnerbäck

Jag kan inget annat än att hålla med dig Ia och alla andra som älskar denna Man. Såg dokumentären om honom på Tv igår, han är fantastiskt, så denna helgen har gått i Winnerbäck-anda (inge Hammerfalla alls). När jag lyssnar på hans musik tänker jag på sommaren och blir glad av bara det, sedan gjorde det ju inget att solen sken i förmiddags för då kändes det för en kort stund att sommaren var på väg...jag vet det dröjer men tiden går fort. ;-)

Igår var jag och Marie på Afropower o jäklar hade glömt hur jobbigt det var, men det är riktigt kul. Så idag har jag grym träningsvärk...ajajaj, mest i ryggen. Igår kväll var jag hos Nyströmmarns och käkade mycket god mat - vill gärna ha receptet :-) Sedan spelade vi spel - frågesport blev det, men inte TP för det spelet är ju helt omöjlig man kan ju inte en enda fråga. Detta spelet heter MIG och där kan man "ganska " många frågor. Tyvärr förlorade jag båda gångerna...typiskt. Tänkte avsluta med en fråga som jag fick (som INTE var så lätt): Hur långt färdas ljuset i vakuum på 1/299792458 (entvåhundranittioniomiljonersjuhundranittiotvåtusenfyrahundrafemtioåttondels) sekund? Det tog ett tag innan vi ens hade läst frågan...Är det någon som kan svaret, gissa på, svaret kommer en annan dag. Nu ska jag fortsätta min slappa/fixardag här hemma. Om 2 dagar komme Björtan, ja tiden går verkligen fort.

Kramelikram på er alla!

4 kommentarer:

  1. oj oj oj ????????? orkar inte en läsa det långa talet... än mindre tänka ut något som skulle kunna likna ett svar...

    SvaraRadera
  2. Jösses, TP-frågorna verkar simpla i jämförelse.. Men jag vågar mig på en gissning ändå: Nästan 3 meter.. ;)

    Ps, Kan ju erkänna att svaret innan är Tobbes. Han är ju trots allt fysiklärare och nu vill han veta om han hade rätt!!

    SvaraRadera
  3. Krukan är köpt på Blomsterlandet.. ;)

    SvaraRadera
  4. härligt med träningsvärk... tack för att du drog med mig, kom fram till att jag inte har tränat på två år - AJ!
    Ang frågan så låter jag bli att svara (råkade se svaret på en annan blog här i närheten...hi, hi)
    Kramen

    SvaraRadera