måndag 5 januari 2009

spontanitet I like

bara man är förberedd.....
I går tog Björtan och jag en riktig långpromenad, vi slängde på oss långfillisarna och sedan stack vi iväg. När vi kom upp på Dalamad så tyckte Björn att vi skulle gå på grusvägen bakom Dalamad, vilket kom att bli den bästa ideén på länge. För där nere hade man ju gjort en NY väg så man kan gena in till Nättraby, WOW man sparar 10 minuter på det.


Utsikt från Lövenäs upp mot Dalamad - vackert!

På kvällen var vi hos Joje på spelkväll, det var längesedan, har saknat det väldigt mkt. Kul var det, men Jepordy var svårt....det gäller ju att vara lite snabb i det spelet märkte jag....
Ni som läser Johannas blogg vet att jag hade med mig lite hemlagade ostpinnar, vet inte riktigt om dom var så goda men det är väl alltid lite godare att äta något som någonannan lagat, är det inte så?? Här kommer receptet Jojo

Maddes party-pinnar
1 gul lök
4 dl vetemjöl
½ msk bakpulver
½tsk salt
50 g smör eller margarin
1½ dl gräddfil (jag hade creme fraiche)
Blandas ihop i matberedare till en deg, delas i 15 delar. Rull ut vadera längd till ca 15 cm. Pensla med ägg och strö över italiensk salladskrydda. In i mitten av ugnen i ca 8 min - klart.

Ni kanske undrar vad rubriken har med innehållet i bloggen att göra...kommer till det nu. Skulle hämta bilen hos Sjöstedts idag och då hamnade vi på en spontanfika med mumsigt julgodis, jag gillar verkligen dom där som man ska vara försiktiga med, som har en nöt i sig...mums!

Ha en skön kväll!

1 kommentar: