torsdag 15 januari 2009

bilelände

har inge tur med bilar just nu. Vår kära Audi är ju krockad och ska skrotas....snyft. Den andre bilen har funkat bra fram tills NU. När jag skulle köra hem från träningen igår så gick det inte att växla...ganska väsentligt.....efter lite våld gick det men det lät inge bra, fick köra på 4:an hela vägen till Hässlegården, gick ok på stora vägen men lite tufft i rondeller och svängar. Hade sådan tur att alla rödljusen slog om till grönt, tack för det (det var väl någon där uppe som såg att jag hade det lite kämpigt) ;-)
Körde från Hässlegården med syrrans extrabil, hoppas bilmeck Tompa kan hjälpa mig i helgen. Lite typiskt att det alltid ska hända något när man är solokvist och min älskling inte kan hjälpa mig.
Hoppas få ut mycket mycket på försäkringen för Audin, tänkte nämligen köpa en sådanhär, vad tror ni?? (Man kan ju alltid hoppas på ett mirakel)

2 kommentarer:

  1. Haha, dream on.. ;) Vilken osis, jag hade fått panik om det hade hänt och Tobbe inte varit i närheten. Typiskt att det ska hända just när Björn är iväg..

    SvaraRadera
  2. Stackars dej! Men det är ju sååå typiskt att sån´t ska händ när man är "själv". Hoppas det fixar sig... med hjälp av mekkar-svågern (för det kallas väl för svåger, hmm)
    Kram

    SvaraRadera