torsdag 30 juli 2009

De senaste dagarna

Igår tog vi en riktig långpromenad, mötte upp Ia hemma hos henne traskade in mot byn där vi mötte upp Johanna och Marie sedan gick vi vidare till Sjuhalla en promenad på ca 5.5km. När vi kom till Sjuhalla hoppade vi i plurret (hoppade och hoppade, jag är en grymt stor badkruka och ser nog ut som värsta kärringen när jag ska i badet, men i kom jag ;-) Sedan upp till Thomas och åt supergod vinbärspaj med nyplockade vinbär från trädgården. Slog ett slag på deras "driving range"...gick inte så bra, golf är nog inget för mig. Sedan samma promenad hem.....

På kvällen kom systrarna Hallström på mat, hämtpizza blev det, gott det oxå....tanken va grillat men, ja man kan ju alltid ändra sig...


Systrarna!

Jag tycker det är så otroligt fint med flätor men har lite svårt att göra dom på mig själv..och på andra oxå iof. Vi hade en liten flätskola utan större resultat för mig...

Jag vet att jag ser grymt sliten ut på detta kortet...riktigt så illa är det inte...kortet ljuger lite. Men det är den fina flätan som Johanna gjorde som jag vill att ni ska titta på. Hoppas jag kan lära mig att göra en sådan själv någondag.

Idag var vi i stan och åt årets första glassiärenglass, två kulor = sex kulor minst, jag fick kämpa som bara den för att hinna äta upp den innan den rann iväg ner längs kjolen...Samtidigt så skulle jag försöka mata Valle med hans mjukglass...ja det va inte lätt, den rann iväg den oxå, men gott va det! Nu ikväll så har fam Stadig-Pettersson varit här och jag fick bjuda dom på lite mat. Och Alice hade närkontakt med ett av våra rådjur. Rådjuret stod en halvmeter bakom Alice o nosade....spännande att bo mitt i naturen.

Nu är det natti natti som gäller för mig!

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig kväll! Sånna måste vi ha fler av.. ;)

    SvaraRadera
  2. Absolut, enkelt men ändå så mysigt :-)

    SvaraRadera