tisdag 21 juli 2009

Blåbär

Idag har vi varit i Lönnemåla, min pappas föräldrarhem och plockat blåbär. Wow va mycket blåbär det fanns. Så nu är det bara och komma förbi så bjuder jag på lite paj :-) Det är verkligen en idyll där uppe skogen, man borde vara där ofta, det är som bomull för själen....

Angelica hittade oxå lite blåbär...

Nellie och Ludvig hittade även morötter, iof i farfars land

Huset

Här bakom ligger det som en gång i tiden va en tvättstuga...

Utedass såklart, men varför hänger det en gasmask i ena hörnet....
Nu ska jag strax bege mig till mina föräldrar igen, ville bara hem och släppa ut katterna lite.... Imorgon ska jag åka på en sk spritresa, man åker till Tyskland och köper billig sprit, öl och vin helt enkelt, något som många här nere i söder gör, billigt och bra.
Kraum!

2 kommentarer:

  1. Ser verkligen underbart ut...ser fram emot pajen ;0)

    Gasmasken var ju riktigt rolig, men efter alla blåbär ni har mumsat i er så behöver ni nog inte uppsöka dasset på en vecka...

    SvaraRadera