onsdag 1 april 2009

Nuså

har jag lite mer ork än igår kväll, så nu ska jag summera min drömhelg!!
Har ju skrivit lite om helgen innan men som sagt vi kom upp till stockholm runt 19, vi snyggade till oss och och sedan åkte vi in till söders höjder och gick på tairestaurang, trevligt. Efter det blev det ett besök på Kvarnen och lite cider, inget vin tyckte Maria det blir man ju så konstig av....hmmm och trött blir man oxå. Där mötte vi upp Björns kusin Linda, det var hos henne vi skulle få bo, tack snälla Linda, vi kommer gärna tillbaka. På söndagen var det dags att göra Stockholm, vi åkte in till stan och "kikade" lite. Sedan var det tillfixning hemma för att bli så rockiga som vi kunde. Insåg när jag kom hem att dom enda korten jag tog i sthlm var närbilder på Maria och mig....Vi åkte sedan till favvohaket vid Gullmarsplan och käkade pizza tillsammans med Olof & Anna. Sedan var det Äntligen dags att gå med raska steg mot Hovet, gissa om vi var förvänatnsfulla, nervösa, småfnittriga och helt enkelt hur goa och glada som helst.
Hammerfall hade två förband som var riktig dunkadunka-musik. Vi tyckte inte det var så bra så vi ställde oss i baren och beställde ett glas vin...och jag kan säga att vi var väldigt udda...97% killar och ALLA drack öl utom Maria o jag.....
Kan erkänna att jag var lite nervös inför konserten, hur skulle jag bete mig, kommer alla bara hoppa och skrika och slå med knytnävarna??? det var mycket frågetecken MEN döm om min förvåning när det var Maria och jag som var dom som var hetast på läktaren, dom som hade sittplatser bara satt ner....märkligt. Nästa konsert ska jag ha ståplats!!! Konserten var helt underbar, dom körde igenom en hel repetoar av kanonlåtar och dom höll på i drygt 1½ timme (kändes som 10 minuter)
Så i söndags när allt var lite "dagen efter" bestämde vi oss för att kolla upp när vi kan se dom igen :-) SÅ bra har min helg varit, tack kära syster för att du ville följa med mig...puss på dig!

Maria och jag i söndags!

Joacim Cans i söndags!

Puss & Kram

2 kommentarer:

  1. ja, du den helgen hade ju allt man kan önska sig!

    SvaraRadera
  2. klart att man måste stå upp på rockkonsert!! det fattar väl vem som helst!

    SvaraRadera