fredag 5 december 2008

Myrjävlar

Ska inte myror ligga i ide eller vad fasen dom gör över vintern men inte ska dom finnas inomhus iaf. Pratade med Trosa idag och för dom är myror inomhus ett vårtecken, för oss är det ett jultecken....
Björn var och köpte myrmedel idag, jättebra tydligen, myrorna äter det kryper tillbaka till boet lämnar giftet där och sedan tillbaka igen och slutligen dör dom alla, hoppas det funkar!!

Denna helgen kommer att gå i lugnets tecken, mys och avkoppling står på schemat. Ska förbi gamla MIO imorrn, hörde av grannen att dom rear ut allt, upp till 70 %. Sedan blir det en sväng till nya MIO, ska kolla in dom där supersnygga gummikrukorna, tack för tipset Jojo. Sedan MÅSTE jag bara ha ett sådant zinkhus, jag älskar dom, så en tripp in till stan blir det oxå. Ska försöka handla undan lite julklappar. Har ÄNTLIGEN fått min ersättning från augusti då jag "var mellan två jobb", tack lärarnas a-kassa ni är fantastiskt snabba.
Har precis kollat på idol...dom tre som var kvar var alla värdiga vinnare MEN kan inte låta bli att sakna Robin....den blicken...och rösten är helt underbar. Tror vi avslutar med den blicken, vet att min syster oxå uppskattar den. Puss & kram på er!!

2 kommentarer: