måndag 15 december 2008

granen är pyntad

lite tidigt för att vara hemma hos familjen Pompe. Men vi kom på i lördags att det var dags att fixa gran redan på söndagen eftersom Björn nu har åkt och jobbat och nästa gång vi är hemma tillsammans är i mellandagarna och då sätter man ju inte upp någon gran (oj vilken konstig mening men men ni fattar nog) Och gran vill vi absolut ha, vi ska ju fira nyårsmys här med våra nära och kära och då MÅSTE det finnas en gran. Så här fint blev det, tyvärr så gör ju blixten kortet väldigt omysigt :C På en timme hann vi köpa gran, plocka ner pyntet från vinden och pynta granen......var det någon som sa att det skulle ta lång tid.....

Jaha så var det då måndag igen, känner mig trött och har ett stort lov-behov. Denna veckan består dock mest av att öva sångerna som ska sjungas i kyrkan o lite pyssel. Björn har idag åkt iväg till jobbet, kändes konstigt att komma hem idag och det var både lite kallt (ingen som eldade i brasan ;-)) och tomt, tur man har katterna. Men jag vet att nu går det fort, vi träffas redan om en vecka i Trosa....mysigt, jag längtar. Nu ska jag skriva klart dom sista julkorten framför CSI.

Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Tack för glögg-mingel. Mycket trevligt - och granen var kanonfin... Tråkigt att du ska behöva elda själv :o(... vi får boka in en fika. KRAAAM

    SvaraRadera
  2. Ja det får vi verkligen göra :-) Kramelikram!

    SvaraRadera
  3. Ja, tack så hemskt mycket för glöggen och de goda bakverken.. ;) Skeden är med största sannolikhet Kaspers! Jag kanske knackar på nån dag när jag är ute på promenix!!

    SvaraRadera
  4. För oss har det tagit två dagar att få in granen på rätt plats...

    SvaraRadera