tisdag 23 mars 2010

God gärning

Jag har i flera år skänkt pengar till cancerforskningen och varje år har samma tevliga stockholmare vid namn Jerry och har samma dialekt som Jerry Williams (det kanske är han)....ringt mig och berättat vart pengarna gått det gångna året och tackat så mkt för min gåva.... MEN sedan vi flyttade ner hit så har han slutat ringa :C, jag har väl kommit bort i flytten. Nu har jag iallafall återupptagit denna generösa sida av mig själv och börjat skänka pengar till Rädda barnen istället.
Önskar att fler människor i detta konsumtionssamhälle vi lever i kunde göra detta. En liten slant varje månad som jag kanske skulle lägga på något onödigt skit, gör nu kanske att fler barn får växa upp i en trygg miljö utan våld och misshandel....det är alldeles för många barn i vårt avlånga land (å i hela världen) som behöver hjälp som dom inte får. Alla barn har rätt till en barndom.

3 kommentarer:

  1. Heja Heja! Jag skänker också varje månad, fast till lite olika grejer, men det som saknas i min skänka-lista är något till naturen.... wwf eller nåt. Tack för påminnelsen - ska ta tag i det!

    SvaraRadera
  2. jag va ett tag inne på att adoptera en lite orangutang www.orangutanger.se

    SvaraRadera