fredag 19 mars 2010

Dom är snabba

Så fort snön försvinner från vägarna åker farthindrena fram....

När jag växte upp på 80-talet så lekte vi jättemycket på vägen hemma, när det kom en bil så gick vi in till kanten svårare än så va det inte. Men idag så helgarderar man sig genom att ha både gupp och massa lådor på vägarna för säkerhetsskull. Nu är man så fokuserad på att inte skrapa vid dom där lådorna med bilen så man har ju inte den kollen åt sidorna som man borde ha....inte bra. Varför inte lära barnen på en gång att vara försiktiga vid vägarna. Jag är så glad att vår gata är helt ren från massa hinder, bulor, lådor mm. Känner mig lite upprorisk för tillfället..... sorry, can´t help it.

6 kommentarer:

  1. Shit, jag trodde i min enfald att gatorna var till för att kunna köra sin bil fram till huset. Visst ska kidsen leka på gatan som bonus. Inte tvärt om!

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med. Hur svårt kan det vara att lära barnen att flytta sig när det kommer en bil? Kommer ihåg när vi spelade tennis på vägen ute på Sjuhalla. Det var inga problem.
    Fram för färre farthinder!

    SvaraRadera
  3. Ja just det, dom tennismatcherna kommer jag ihåg :-)

    SvaraRadera
  4. Håller helt med, dalamadsvägen är rena slalombanan!

    SvaraRadera
  5. Slalombana och puckelpist ;-)

    SvaraRadera