tisdag 15 september 2009

Kräftis som slutade i kohagen...

I lördags var det dags för Kräftis hos Mettan och Niklas. Långbordet var dukat i garaget och haklapparna var framlagda.... Innan maten fick dom som ville ta en liten tur i Nättrabyån..trevligt tänkte vi, det måste vi göra


Det är vackert i Nättrabyån!

Björn är ju sjöman så han fick göra det han är bäst på...

..och jag, jag tycker det är gott med vin ;-) Jag är faktiskt mycket gladare än vad jag ser ut...

Sedan intogs det härligt goda kräftor, fantastiska pajer och massa annat gott och snapsen, den hade värdparet kryddat själva, lime/chili och en med mynta mmmmycket gott.
(Är det någon som är med på mina kort som absolut inte vill vara med så säg till mig så tar jag bort dom.)


Det är bra med ett stort garage...

Tack för en supertrevlig kräftis Mettan & Niklas!

Kvällen avslutades med precis som i rubriken, i kohagen (inkl elstängsel). Min cykel är gammal och sliten (ska köpa ny till våren...), och den ville inte köra där jag försökte köra. En cykeltur som i normala fall tar 30 minuter tog 3 timmar.....tur man inte äter kräftor så ofta ;-)

Kram o natti på er!

3 kommentarer:

  1. Skulle man kunna få lite detaljer om cikelturen=) Så nyfiken så!

    SvaraRadera
  2. cykelturen menade jag såklart...

    SvaraRadera
  3. Det finns några luckor tyvärr, men det tog lång tid och resulterade i många blåmärken, irritation och pirr i kroppen av elstängslet...allt slutade dock med att Johanna fick agera chaffis på morgonkvisten och hjälpa mig att leta upp den sovande Björnen.....Tack Jojo :-)

    SvaraRadera