måndag 28 september 2009

Ibland skiter sig allt...

Idag har varit en sådan dag. Började när jag kom till jobbet (jag öppnade o var först på plats) och insåg att 1/4 av lärarstyrkan var sjuka....det är ju inte lätt att få vikarie upp till oss, skolan ligger lite väl långt uppe i skogen....sedan började iaf lektionen och jag var så nöjd för lektionen jag skulle ha hade jag planerat noga och den var SÅ bra...men insåg ganska snart att jag glömt alla grejerna hemma...suck, stackars barn med en snurrig fröken. Sedan gick väl dagen lite i samma tecken...med bl.a barn som skriker och kallar mig för j-vla idiot och andra människor som strular till det och så får jag lida (det sistnämda hade inget med jobbet och göra). När jag kom hem möttes jag av en hög katthår och ett katthalsband (utan katt) på gräsmattan. Hittade bara Cornelis...Alice var borta, inte bra. Jag letade o letade o letade och helt plötsligt stod hon där ruggig och eländig, så lite stryk hade hon nog fått...vet ju iof inte hur den andra katten såg ut ;-) Oj vad negativt det låter...MEN nu brinner det i brasan och jag är ganska harmonisk igen.

2 kommentarer:

  1. Jag säger som Maria - efter regn kommer sol
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Sånna dagar vill man bara krypa under täcket.. :) Hoppas idag blir en bättre dag!! KRAMAR!!

    SvaraRadera