fredag 25 september 2009

fredagsfika

Ja det brukar man ju ha på vissa jobb...kanske alla?? På det stället jag jobbar nu har vi nog det bästa skolköket som finns. Alltid god hemlagad mat med stor salladsbuffé med massa gott. När vi har sena möte och alla lärare är trötta och det är lite synd om oss DÅ fixar hon någon god kaka eller dyl....vi är lite bortskämda men det kan man få vara ibland. Igår när vi hade sent möte fick vi trattkantarellsoppa (med riktig grädde i), hembakad baguette och hemmagjord vitlöksost och till efterrätt ostkaka....ååååhhh, mötet blev helt plötsligt mycket lättare.
MEN det jag skulle komma fram till va att idag på förmiddagsrasten när man kommer in i personalrummet så möts man av detta på bordet...

...mögelost, brie, rån och massa vindruvor, det enda som saknas är ju vinet....Ska snart hälla upp ett glas till mig, det har jag gjort mig förtjänt av.... ska bara springa en runda runt näset först.

Trevlig helg på er alla!

1 kommentar:

  1. Var jobbar du? Fantasien, Narnia eler något annat sagoland?? De bästa kocken kan bjuda på i Nättraby är ett leende...

    SvaraRadera