lördag 19 september 2009

the gates to hell

Jag närmar mig "the gates to hell"....

Jag har aldrig någonsin förut varit rädd för att gå genom en kohage....MEN idag skrämde Björn och tjurarna skiten ur mig. Dom var många och alla hade stora och långa horn som inte skulle vara så sköna att bli stångade av....inte Björn alltså men tjurarna. Men eftersom Almöleden gick genom hagen så borde det ju vara lugnt att gå där...men det va tveksamt, tjurarna såg inte så glada ut....vi gick fort, väldigt fort genom hagen. Björn påminde mig flera gånger om att - Du vet väl att kor/tjurar kan springa jättefort. Äh tänkte jag det gör dom väl inte, jag springer nog ifrån dom. Sedan gjorde Björn ett långt utlägg om tjurfäktning och att tjurarna där springer sketafort....sant tänkte jag och letade upp närmaste träd att klättra upp i.....

Söta på avstånd, inte så kul på nära håll.

En vacker gammal död ek!

Björtan kör lite moves

Sommarvärme i mitten av september - gött!

Efter Almö-promenaden blev det vattenskoter med Mettan o Niklas.....nästa år blir det en skoter...

Björn tyckte oxå det va sjukt kul att åka.....

1 kommentar:

  1. WOW - vattenskoter!
    Nja, de där hornen klarar man sig utan.. ;) När mamma, Johanna & jag låg & solade på Almö en dag så kom det en hel flock som från ingenstans, DÅ var jag lite skraj.. :)

    SvaraRadera