fredag 18 september 2009

Invigning, svamp och rock on

Häromdagen åts den första middagen på nya altanen, känns så lyxigt och skönt. Björtan har jobbar undan ordentligt om dagarna när jag inte varit hemma. Nu är det kjol och räcke som ska dit oxå....räcke funderar vi fortfarande på...lyxproblem jag vet.

Idag är det fredag, vilket innebär, bästa dagen på veckan - man har heela helgen framför sig. Denna helgen kommer att bli 100% lugn och det känns SÅ skönt. Imorgon blir det nog en tur till Tromtö naturreservat och en långpromenad där - otroligt vacker natur.
Idag kom barnen in från rasten med massa svamp till fröken...hmmm, jag är ju inte så duktig på det där med svampar, är dom ätliga, dödliga eller?? Men barnen va helt säkra på att det var ätbara svampar och det var även kocken på skolan...det kändes tryggt. Så ikväll har det intagits stekt skivling.....MYCKET gott, tack snälla barn!

Många sådanhär skivlingar hade dom hittat i skogen.

När jag kom hem från jobbet idag och efter min traditionella fredagstupplur på soffan till lite skön musik så åkte Björn och jag iväg och handlade lite och då råkade vi glida in på Onoff och få med oss denna ut...

Så nu ska jag ner o rocka loss...trevlig helg på er!

4 kommentarer:

  1. hmmm din blogg är inte samarbetsvillig idag... vi kommer troligtvis förbi en runda i helgen - finns mycket på Sjöbrisstigen som lockar nu... Björns mästerverk och Guitar Hero ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. hihi ni är alltid välkomna. Vadå strular min blogg eller??? Vi kan höras imorrn. Pöss

    SvaraRadera
  3. Mmmmm skivad stekling!! Inte så dumt. Hade mina elever kommit med svamp till mig hade jag misstänkt överlagt mord...;) Rock on! Kram

    SvaraRadera
  4. mmm jag va en aning tveksam faktiskt men både Björn och jag mår bra idag ;-)

    SvaraRadera