onsdag 11 augusti 2010

Solokvist igen

Jaha så va dessa hysteriska intensiva roliga underbara fyra veckorna till ända, det är både lite vemodligt och samtidigt lite skönt (med lugn och ro) om ni förstår vad jag menar. Björn har åkt iväg till Norge så nu är det bara katterna och jag kvar. Det har hänt mycket under ledigheten och lite har jag redan bloggat om såg jag =) Vad har hänt mer då??? Vi har hunnit med två Stockholmsturer....

Jag har träffat Linda och Maria (Maria är tyvärr bakom kameran) och vi käkade....

...musslor såklart =)

Björn satt samtidigt på en annan restaurang i stan med sina gamla kollegor och hade det trevligt.

2 veckor senare va vi tillbaka i vår underbara huvudstad, denna gången i musikens tecken. Det började med Sonisphere där såg vi Hammerfall, Slayer, Iggy, Alice Cooper, Mötley Crue och Iron Maiden. Vilken dag, helt underbart va det, tyvärr ösregnade det LÄNGE och MYCKET men vi övervann kylan tack vare lite öl och vin =)

Vi hade skitkul fast jag vet det ser inte riktigt ut som det här....













Som sagt....värt varenda regndroppe =)

Dagen efter va vi jättepigga tack vare Resorb (fantastisk brustablett=) Vi begav oss till Mosebacke och njöt av visor och Cornelis hela långa dagen. Sedan va ju Caj Karlsson där =)

Vi har haft finbesök från Belgien, Björns kusin med familj har varit och hälsat på oss. Vi hann med två båtturer, en Karlskrona-guidning och en dag på Långören....

Kusinerna ombord på Ungskär påväg till Långören.

Lille Henrik ville såklart vara ute...

Vi fick låna söte Henrik lite....men han va mest intresserad av båtar, "battå" på franska.

Inget toppenväder men Långören är alltid vackert!

Sedan har vi ju byggt lite altan oxå. Och när jag skriver VI så menar jag VI, vi har hjälpts åt....nu tror jag att arga snickaren skulle vara stolta över oss också =)

PoK

3 kommentarer:

  1. Jösses så regnigt och lerigt! Där får man minsann välja bort stilettklackarna.. ;) Svarade om kräftskivan på min blogg (kan alla helger utom sista i september), hade var superkul!! :) Kramis

    SvaraRadera
  2. Du är duktig Madde! Fina bilder!

    SvaraRadera
  3. BRA DÄR! Vilken riktig ADHD semester! Nästa ledighet får bli lugnare. Man kan undra hur många veckor jag var hemma med tanke på allt vi gjort, 7 eller 8. Vila upp dig ordentligt, snart är jag hemma igen.
    Löv!

    SvaraRadera