onsdag 7 oktober 2009

J-vla A-kasse-helvete

Samma visa varje gång man ska stämpla, alltid strul, alltid skickar man in för lite papper, även att det är en hel j-vla uppsats man skickar in. ÄNDÅ är dom inte nöjda. Och det finns folk som myglar för att få pengar...hur lyckas dom, hur orkar dom.
Jag väntar just nu på min a-kassa från augusti-månad när jag var arbetslös. Idag gick jag in på lärar-kassans hemsida o kikade för att se min kommande utbetalning..fanns ingen, oväntat, NEJ. MEN hittade ett litet meddelande längst ner på sidan och där stod det att dom saknade uppgifter från mig. Varför blir jag inte förvånad. Till råga på allt, det dom ville veta va, vad jag gjorde under månaderna, juni, juli och augusti...SEMESTER era puckon, sommarlov kallas det när man är lärare (dom om några borde veta). Idioter. Åhhh så skönt att avreagera sig på något sätt, ledsen för mitt fula språk, inte alls likt mig.

3 kommentarer:

  1. Haha, underbart!! Go girl, ge dem vad de tål!!

    SvaraRadera
  2. SKITKASSA är vad de är!!! Jag håller helt med dig... hur f*n gör man för att mygla till sig pengar??? Verkar ju vara ett idiotsäkert system, lyckas man med den bedriften så är man värd pengarna!!!

    SvaraRadera
  3. Inte likt lilla Madde
    Lärar-kassan vilka pucko dom borde ju veta bättre.
    Det är bara att bita ihop och ta nya tag mot skitkassan
    Puss Mor

    SvaraRadera