fredag 30 oktober 2009

He`s back

Usch o fy vilka hemska dagar vi haft... Allt började jättetrevlig med besök från Örebro i helgen. På natten ville Cornelis tydligen gå ut och ut gick han men kom inte tillbaka. Jag trodde att han skulle stå utanför dörren dagen efter (det har ju hänt förut att han sovit ute) MEN inte denna gången. Så ingen Cornelis i söndags eller i måndags eller i tisdags och i onsdags när vi steg upp bestämde vi oss för att åka iväg och tänka på något annat. Vid denna tidpunkten hade jag gett upp....såg alla möjliga hemska bilder framför mig vad som kunde ha hänt min lilla älskling. Detta årets tårproduktion är nog förbrukad....
Det är faktiskt så för dom som inte vet att Cornelis har alltid varit lite mer min katt och Alice lite mer Björtans katt. Cornelis följer mig vart jag än går och sover bredvid mig och dricker mitt natt-vatten (efter mig såklart). Ja vi är "tajta" som Björn kallar det.
Vi annonserade i tidningen "Bortsprungen Cornelis", vi lade lappar i lådorna här ute på näset och satte upp lappar i affären, macken mm. Vi gjorde verkligen ALLT man kan tänkas göra.
I onsdags kväll när vi kom hem så kommer Han springande över gräsmattan som i en film med lyckligt slut...ha ha, va töntigt det lät MEN va glada och lättade vi blev. En mycket stor sten föll från våra hjärtan den kvällen. Nu är det bara ompyssling, mat och kärlek som gäller....så är han snart sig själv igen.

4 kommentarer:

  1. Åh va skönt!
    Rös i hela kroppen när jag läste ditt inlägg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här fälldes det också en tår! Hurra för Cornelis som kommit hem igen, han kanska saknade ditt nattvatten Madde;)

    SvaraRadera
  3. Jag vet hur jobbigt det är, när Zebbe var liten försvann han och jag var såå ledsen (då är jag ändå inte lika tajt med honom som du & Cornelis är). Efter några dagar kom han tillbaka, och därefter hade vi vårt telefonnummer fast-tejpat på halsbandet! Tur det för han försvann igen, men har som sagt alltid kommit tillbaka! Kela nu loss med gosekatten. Kramis

    SvaraRadera
  4. Usch ja, vilka dygn du har haft! Skönt att allt fick ett lyckligt slut...

    SvaraRadera